ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza azokat a feltételeket, amelyek a SC Mobilro SRL - Sweet Garden (a továbbiakban: „Sweet Garden”) mint szolgáltató által üzemeltetett https://www.sweetgarden.hu/ weboldal (a továbbiakban: „Honlap”) ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”) (SweetGarden és az Ügyfél a továbbiakban: „Fél” vagy „Felek”) általi használatára vonatkoznak. 


Elérhetőség és adatok

A Sweet Garden adatai:
Név: SC Mobilro SRL;
Székhely: Muntele Găina 10/A , 410518 Nagyvárad, Bihar, Románia;
Cégjegyzékszám vezetve a Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában: 2093010017;
Adószám: 30498990-2-51;
Elérhetőség (e-mail): info@sweetgarden.hu;
Telefon: 06-21-2002004

 

Kiszállítási árak, információk

Utánvétes fizetés

Számunkra kiemelten fontos ügyfeleink bizalma, így a számla kiegyenlítésére csak a csomag házhoz szállításakor (utánvétes fizetéssel) kérjük őket.

A szállítás és csomagolás költsége

Szakértőinknél csodálatos dísz- és haszonnövényeinket a legjobb kezekben tudhatjuk, így egyáltalán nem mindegy, kit bízunk meg azzal, hogy házhoz szállítsák őket Kertkedvelőink otthonaiba.

Növényeink biztonságos házhoz szállítását futárszolgálat végzi. A megfelelő csomagolásnak és biztonságos szállításnak így többletköltsége van, ami 2400 Ft - függetlenül a csomag méretétől és rendeltetési helyétől Magyarország területén belül. Ha a vásárlás értéke eléri vagy meghaladja a 25000 Ft-ot, a szállítás ingyenes.

A kiszállítási időről

A megrendelt növények szállítása az adott fajták ültetési idejében történik (figyelembe véve az aktuális időjárási viszonyokat is). Ezzel is növényeink egészséges fejlődését igyekszünk támogatni.

Egy megrendelést lehetőség szerint egyszerre küldünk ki, azonban előfordulhat, hogy a rendelt növények ültetési ideje eltér, ezért azt kettő vagy több alkalommal szállítjuk ki. Ilyen esetekben a csomagolási és szállítási költséget természetesen csak egyszer számítjuk fel Kertkedvelőinknek (az első csomag küldésénél).

 

A növények állapotáról

A növények kiküldéskor ún. vegetációs állapotban vannak. Ez azért érdekes, mert például egy magas évelő márciusban (kiküldéskor) még nyugalmi állapotban van, lehet, hogy ki sem bújt a földből, ezért úgy tűnhet, mintha csak egy földdel teli cserepet kapott volna.

Aggodalomra azonban semmi ok, hiszen ugyanez a növény áprilisban már 1-2 cm magas, május–júniusban pedig már kifejlett állapotban van, akár már virágos is lehet.

Ugyanez igaz az őszi időszakban is: a kiszállított növények is igazodnak az ősz jelenlétéhez, így leveleik színpompás sárgás-vöröses-barnás színben pompázhatnak (ahogyan a természet egésze ilyenkor). 

Mikor szállítjuk ki csomagját?

Az optimális ültetési időszak (így a szállítás is) a növények típusától függően a következő:

A szabadgyökerű gyümölcsfákat, bogyós gyümölcsöket és a szőlőoltványokat a fagyok elmúltával, előreláthatólag tavasszal március 1-15 között, vagy az őszi szezonban lombhullatás után, október 15 körül kezdjük el kiküldeni ügyfeleinknek. Az ültetési idő közvetlenül ezután esedékes.

A virághagymákat tavasszal március 1-től, míg ősszel szeptember 1-től kezdjük kiküldeni – ekkor érdemes el is ültetni őket.

A gyökércsomagolt rózsákat tavaszal március 1-től, míg ősszel október 1-től kezdjük kiszállítani

A konténeres növényeket tavasszal a fagyok elmúltával, ősszel pedig a fagyok beálltáig érdemes ültetni.

A muskátlikat, fagyérzékeny balkonnövényeket és citrusokat tavasszal április 15-től szállítjuk - amennyiben az éjszakai hőmérséklet akkor már meghaladja a 10°C fokot.

Egyéb fontos tudnivalók

Kérjük, kiszállításnál vegye figyelembe azt is, hogy mi is függünk az időjárási viszonyoktól, így ahhoz minden esetben alkalmazkodnunk kell.

Célunk, hogy Önhöz minél hamarabb megérkezzenek kertjének legújabb büszkeségei, viszont mivel előrendeléseket veszünk fel, így csomagjaink kiszállításánál figyelembe kell vennünk a rendelések érkezési sorrendjét is.

Termékeink a készlet erejéig, korlátozott mennyiségben rendelhetők, így mindenképp érdemes korán kiválasztania (és megrendelnie) kedvenceit.

Fontos továbbá, hogy a termékadatlapokon és katalógusunkban található fényképek optimális környezetben lévő, már kifejlett növényeket ábrázolnak.

Garancia

Az általunk forgalmazott növényeket közvetlenül a termelőktől, egy gondos válogatási folyamat által szerezzük be, így törekszünk arra, hogy az ügyfeleink által rendelt növények fajta, nagyság, szín és minőség szempontjából is megegyezzenek korábbi elképzeléseikkel.

Mégsem zárható ki azonban annak a lehetősége, hogy eltérés legyen a megrendelt és a kapott növény között. Ennek okai legtöbbször emberi mulasztás vagy a szállítás közben előforduló technikai hibák lehetnek.

Éppen emiatt kérjük, hogy a csomag átvételekor ellenőrizze rendelése teljességét. Amennyiben eltérést észlel (mennyiségben vagy minőségben), kérjük, jelezze azt nekünk a megadott elérhetőségeink egyikén.

 

Visszavásárlási garanciát vállalunk

A csomag átvételét követő 15 napon belül elfogadjuk reklamációját. Mivel a növények minősége nagymértékben függ az ültetéstől és a gondozástól, így a 15. nap után már nem áll módunkban reklamációkat elfogadni – hiszen ez idő alatt már rajtunk kívül álló okokból kifolyólag is károsulhat a növények állapota.

 

Nyugalmi állapotban lévő növények esetén

Nyugalmi állapotban lévő növények esetében is könnyedén megállapítható, hogy száraz-e vagy életképes. Amennyiben azonban kétségei támadnak az adott növény életképességével kapcsolatban, 15 napon belül jelezze azt nekünk.

Ilyen esetekben – a probléma függvényében – a garancia ideje meghosszabbítható az első rügyek megjelenéséig, vagy akár 6 hónapig is, amennyiben az elküldött ültetési útmutatónak megfelelően történt az adott növény ültetése.

 

Virághagymák esetében

Amennyiben virághagymákat rendelt tőlünk, kérjük, a csomag átvételekor nézze át a hagymákat, ellenőrizze épségüket. Bármi eltérést észlel, azt szintén 15 napon belül jelezze felénk.

A kiültetés után ugyanis már sajnos nem tudunk garanciát vállalni a hagymákra, hiszen a földben, amibe kerültek, számos kártevő érheti  őket, elrothadhatnak vagy megfagyhatnak.

 

Garantáljuk termékeink fajtaazonosságát

Virágos növényeinkre szín- és fajtaazonossági garanciát vállalunk, egészen az első virágzásig.

A növények színét nagyban befolyásolhatja ugyanis a talaj összetétele, a hőmérsékleti és egyéb időjárási viszonyok (pl. napfény mennyisége, tartós esőzések). Mindennek függvényében előfordulhatnak tehát kisebb árnyalati különbségek a katalógusban és honlapunkon lévő képek és a rendelt termék között.

Gyümölcstermő növényeink fajtaazonossági garanciája pedig az első gyümölcshozamig érvényes.

Amire nem tudunk garanciát vállalni

Nem tudunk garanciát vállalni az időjárás (pl. fagy, vihar, tartós esőzés, szárazság) és a kártevők okozta károkra.

Garanciát abban az esetben sem tudunk vállalni, ha nem lettek betartva az ültetési útmutatóban leírt szabályszerűségek, így a növények teljesen más környezetben vannak tartva/tárolva/ültetve/gondozva, mint amit igényelnének – hiszen ez nagyban befolyásolja az adott növények fejlődését.

Hogyan jelezheti nekünk észrevételeit?

Kérjük, reklamációját írásban jelezze nekünk az info@sweetgarden.hu e-mail címen, mellékelve egy fényképet a szóban forgó termékről. Amennyiben reklamációját jogosnak ítéljük, természetesen garantáljuk Önnek az adott termék saját költségünkre történő cseréjét vagy a vételár visszafizetését. A termék értéke a visszaküldött csomag megérkezésének napjától számított maximum 10 munkanapon belül lesz visszatérítve az ügyfél által megadott bankszámlaszámra.

Mikor lesz kiküldve a rendelésem?

A csomagok kiszállításánál több szempontot is figyelembe veszünk, de főképp szezontól függő, hogy mikor küldjük a megrendelést.
Tavaszi szezonban általában március 15 után, a fagyok elmúltával kezdjük a kiszállítást. A balkon és terasznövényeket csak április 15 után szállítjuk, amennyiben az éjszakai hőmérséklet már nem csökken 10°C fok alá.
Őszi szezonban a szabadgyökerű növényeket általában október 15, valamint lombhullatás után szállítjuk.
A májusban, júniusban, illetve novemberben leadott rendeléseket igyekszünk 5 munkanapon belül teljesíteni.

Az aktuális szezon mellett minden rendelésnél figyelembe vesszük a növények megfelelő ültetési idejét. Figyelemmel vagyunk továbbá a rendelések leadási sorrendjére, valamint az aktuális időjárási viszonyokra is.

Honnan fogom tudni, mikor érkezik meg a csomagom?

Minden kedves ügyfelünket e-mailben értesítjük, amikor a csomagot átadtuk a Magyar Posta munkatársainak. A futár telefonon fogja Önnel felvenni a kapcsolatot a csomag kiszállítása előtt. A csomagja az átadástól számított maximum 48 órán belül meg fog érkezni Önhöz.

Mi történik ha sérülnek a növények kiszállítás közben?

Minden kiszállított termékünkre 15 napos visszavásárlási garanciát vállalunk. Amennyiben bármely termék megsérül, kérjük, azonnal jelezze azt felénk, és ügyfélszolgálatos kolléganőink elmondják a teendőket.

Kibonthatom-e a csomagot a futár jelenlétében?

Sajnos erre nincs lehetőség, ugyanis a futár nem a Sweet Garden alkalmazottja. Ő azt a futárcéget képviseli, amellyel mi szerződéses kapcsolatban állunk. A futárcég mindössze azt biztosítja számunkra, hogy a csomagot sértetlenül átadja Önnek és ennek értékét nekünk elhozzák.

Ha bármi észrevétele volna a csomaggal kapcsolatban, azt közvetlenül nekünk jelezze, és mi garantáltan segítségére leszünk.

Módosíthatom a rendelésem?

A rendelés természetesen módosítható, de csak addig, ameddig nem kerül “Csomagolás alatt” státuszba. Amennyiben kollégáink megkezdik a csomagolás előkészítését, sajnos már nem áll módunkban módosítani a megrendelést.

Miért nem kaptam visszaigazolást a rendelésemről?

Amennyiben rendeléskor megadta e-mail címét, a rendszerünk minden regisztrált rendelés után kiküld Önnek egy visszaigazolást. Amennyiben nem kapott visszaigazolást, kérjük, elsőként ellenőrizze, hogy jól adta-e meg az e-mail címét.

Amennyiben jól adta meg az e-mail címét és mégsem kapott visszaigazolást, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben vagy telefonon, hogy ügyfélszolgálatos kolléganőink ellenőrizhessék a leadott rendelését, illetve felmérhessék, hogy mi lehetett a visszaigazolás hiányának hátterében.

Mennyibe kerül a szállítás?

A szállítási költség 2400 Ft, függetlenül a csomag nagyságától és rendeltetési helyétől Magyarország területén belül. Ha a vásárlás értéke eléri vagy meghaladja a 25000 Ft-ot, a szállítás ingyenes.

Lemondhatom-e rendelésem?

Természetesen lemondhatja megrendelését, amit akár írásban (e-mailben), akár telefonon is megtehet a csomag feladása előtt.

Amennyiben viszont csomagját már elkészítettük és átadtuk a futárcégnek ("Szállítás folyamatban" státuszban van) a rendelését sajnos már nem tudja lemondani.

Megoldható-e a diszkrét szállítás (pl. úgy, hogy a férjem/feleségem ne tudjon róla, vagy esetleg meglepetésnek/szülinapi ajándéknak szánom)?

Természetesen megoldható a diszkrét szállítás, és megpróbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy valóban titokban maradjon. Annyit kérnénk azonban, hogy ha ilyen szállítást szeretne, azt jelezze felénk, hogy mi is fel tudjunk rá készülni.

Amennyiben szülinapi ajándéknak szánja, mindenképp jelezze, mert akkor csatolunk a csomag mellé egy képeslapot is, vagy igény szerint átkötjük egy szép szalaggal. A számlát pedig az Ön címére postázzuk, hogy ezt ne lássa a megajándékozott.

Hogy tudom majd megfelelően nevelni a növényt? Kapok ehhez segítséget?

Minden kiküldött csomaghoz egy ültetési útmutatót csatolunk, amiben sok hasznos információt talál a növények gondozásával kapcsolatban. Illetve a weboldalunkon is megtekintheti a növények gondozásával/ültetésével kapcsolatos tudnivalókat. Amennyiben ennél több információra lenne szüksége, hívjon minket vagy írjon nekünk bizalommal. Kollégáink szívesen segítenek Önnek, és megválaszolják kérdéseit.

Ha az adott termékből nincs már raktáron, küldenek-e másik fajtát helyette?

Ha véletlenül kifogyott egy termékünk, vagy valamilyen oknál fogva nincsenek kiküldhető állapotban, akkor nem küldünk helyette más fajtájú növényt. Amennyiben helyettesíthető valamilyen más termékkel, kolléganőink felveszik Önnel a kapcsolatot, és személyesen egyeztetnek erről.

Amennyiben nem tudjuk helyettesíteni a növényt, a megrendelt terméket megtalálja a számlán 0 (zéró) darabszámmal és 0 (zéró) árral, és mellette az „elfogyott” szöveg lesz látható.

Természetesen ilyen esetekben az adott növény árát nem számítjuk.

Mivel szállításkor egyes növények nyugalmi állapotban vannak, honnan tudhatom, hogy nem száradtak-e el?

Ha egy növény nyugalmi állapotban van, az alábbi jelekből következtethet arra, hogy életképes:

  1. az ágak rugalmasak (amennyiben száraz, ez könnyen törik)

  2. ha megkaparja egy kicsit a fa/bokor törzsét a kéreg alatt, zöldnek kell lennie

  3. virághagymák esetében a hagyma mindig kemény kell legyen (nem száraz, szikkadt). A tavaszi virághagymáknál pedig már észlelhetünk 1-2 rügykezdeményt.

  4. a rózsák ágai zöldek, nem szikkadtak vagy feketék

  5.   szabadgyökerű növényeknél a gyökerek nedvesek, rugalmasak (nem szárazak)

Mi történik abban az esetben, ha egy megrendelt növény csak 1-2 év múlva virágzik vagy terem, és csak akkor veszem észre, hogy nem azt kaptam, amit rendeltem?

Minden kiküldött növényre fajtaazonossági garanciát vállalunk az első virágzásig, gyümölcstermőknél pedig az első termésig. Épp ezért ügyelünk, hogy minden vásárlónk azt a növényt kapja, melyet megrendelt. Amennyiben mégis eltérést tapasztalna a megrendelt és a kiküldött növények között, kérjük, jelezze ezt felénk telefonon vagy írásban, és kolléganőink ismertetik az ezzel kapcsolatos teendőket. Ilyen esetben vagy kicseréljük növényét, vagy visszafizetjük Önnek a vásárlás értékét.

Adatvédelmi tájékoztató

Tájékoztatjuk, hogy a rendeléshez és/vagy regisztrációhoz megadott személyes adatait adatbázisunkban nyilvántartjuk, és ajánlatküldésekhez felhasználjuk.

Az adatokat kizárólag a Sweet Garden részére gyűjtjük, és dolgozzuk fel a cég gazdasági feladatának teljesítéséhez, akció- és reklámkampányok szervezéséhez, betartva a személyes adatok védelméről és kezeléséről szóló jogszabályok előírásait.

Személyes adatai kezeléséről a 2001/677-es számú adatvédelmi törvény értelmében Ön bármikor tájékoztatást kérhet, továbbá kérheti azok helyesbítését, kiegészítését és törlését, akár külön-külön is az info@sweetgarden.hu email címen, illetve a 410518 Oradea, Muntele Gaina 10/A sz. levelezési címen. 

Rendelés leadásánál a személyazonosító igazolvány számát és a személyi számot csak azoknak kötelező megadniuk, akik a fiszkális törvény 155/F bekezdése szerint adóköteles tevékenységet végeznek.

Nevének, címének és e-mail címének felhasználását addig tekintjük folyamatosnak, amíg Ön írásban vagy telefonon ezt le nem tiltja.

Vitarendezés

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő beadványokkal kapcsolatban a területileg illetékes járási hivatalok, mint elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság, rendelkeznek hatáskörrel:

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

A fogyasztó fogyasztói jogvita esetén jogosult békéltető testülethez fordulni. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes..

A Sweet Garden bármikor jogosult a jelen ÁSZF-et módosítani, amely módosítás a Honlapon történő közzététellel válik hatályossá.

A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött jogviszonyra a magyar jog szabályai az irányadók. Ha valamely rendelkezés jogszabályba ütközik, érvénytelen vagy végrehajthatatlan, az nem érinti a többi rendelkezés jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát.

 

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF) tartalmazza azokat a feltételeket, amelyek a SC Mobilro SRL - SweetGarden (a továbbiakban: „SweetGarden) mint szolgáltató által üzemeltetett https://www.sweetgarden.hu/ weboldal (a továbbiakban: „Honlap) ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél) (SweetGarden és az Ügyfél a továbbiakban: „Fél” vagy „Felek) általi használatára vonatkoznak.



  1. Elérhetőség és adatok



SweetGarden adatai:

név: SC Mobilro SRL;

székhely: Muntele Găina 10/A , 410518 Nagyvarad, Bihar Románia;

cégjegyzékszám vezetve a Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában: 2093010017;

adószám: 30498990-2-51;

elérhetőség (email): info@sweetgarden.hu;

telefon: 06-21-2002004

0